20 Ocak 2016 Çarşamba

Bir Kitap - Montaigne Mutfakta Denemeler Tabakta

Montaigne’nin Denemeler’ini okuduğumda ortason sınıftayım. Her bölüm biribirinden güzel öğütler içeren, hayata dair pek çok sorgulamayı yaptığım, özgür düşünmeyi aşılayan ve felsefeyi bana sevdiren ilk kitaptır.  Üzerinden neredeyse 4 asır geçmesine rağmen güncelliğini korumayı başaran bir kitap aynı zamanda.

Değerli dostum Sakarpiyon önüme 3 kitap koydu. Lev Tolstoy – Kazaklar, Bahar Yaka – Montaigne Mutfakta Denemeler Tabakta, Montaigne – Denemeler. Elim ilk Bahar Yaka’nın kitabına gitti. Dikkatimi çeken kapak  görseli ve içine şöyle bir göz gezdirdiğimde yemek tariflerinin olmasıydı. Kitabı elime alıp okumaya başladığımda ise “keşke bu kitabı ben yazsaydım” dedim. Pek iyi, pek parlak bir fikirle, günlük detaylardan oluşan ama yazarın kendince hayata dair düşündükleri ve hikayeleri bir tarif ile birleştirip bitirmesi okumaya değer kılan özelliklerden birkaçı. Montaigne’in mutfakta bir anda beliren eşgali ile hayali sohbetlerinden kendinizden çok şey hatta daha fazlasını bulacağınıza eminim.

Kitabı “keşke ben düşünüp, ben yazsaydım” dememin sebebi; daha çok yeni okuma yazma öğrendiğim ilkokul günlerimde (sanırım 3. Sınıf) bir defter edinmiştim.  Her gün bu deftere o gün neler yaşadığımı neler hissettiğimi bir mektup edasıyla anlatıyordum. “Sevgili Barbie” diye başlardı herbir sayfa...  Barbie’ye anlatırdım aslında her günümü onunla yaşardım sanki.  Halen devam ettirdiğim bu alışkanlığım yerini gerçek kahramanlara bıraktı. Artık çocuklarıma yazıyorum. Okumanın gücü bir yana, kendi keyfim için yazı yazmak, gerçeği bulup göstermenin tek yolu gibime geliyor. Bahar Yaka’da kitabında kendini anlatıyor. “Okumayı çok severim” diye başlıyor kitabına ve hikayesini devam ettiriyor. Montaigne’den çok şey öğrenmiş ve hayatına öyle bir katmış ki kendini anlatırken sizi düşüncelere sevk eden yeni bir yola sokuyor. Köhne inanışların reddi, doğa sevgisi, edebiyata açılan yol, bilimsel düşüncelere verilen değer,  sadece kendini düşünüp kendini anlattığı anlamına gelmiyor.

Kakuleli Kahve, Kaparili yumurta salatası, Çingene Turşusu, Sirkeli Patlıcan Salatası ve daha fazlası... Her bir tarifin hikaye ile örtüşüyor olması kitaba anlam katmış.  Yazarın içten ve samimi üslubu okurlarıyla buluşmayı bekliyor.  Keyifli okumalar ...


Kitabın Künyesi
Kitabın Adı : Montaigne Mutfakta Denemeler Tabakta
Kitabın Yazarı : Bahar Yaka
Yayınevi : Düz Yazı Yayınevi
Sayfa Sayısı : 94

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder